Oferta

Oferta

W swojej pracy łączę elementy wielu metod terapeutycznych, takich jak Terapia Integracji Sensorycznej, Integracja Odruchów (wg Sally Goddart Blythe), Integracja Bilateralna, Kinezjologia Edukacyjna, Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne, techniki relaksacyjne, oraz wiele innych metod i technik stosowanych indywidualnie do potrzeb i możliwości osoby z którą pracuje.

Fizjoterapia

Fizjoterapia dzieci jest zalecana w wielu sytuacjach, przede wszystkim gdy występują jakiekolwiek zaburzenia w prawidłowym rozwoju dziecka, co może objawiać się na różne sposoby. Poza tym, wiele przewlekłych oraz nieuleczalnych chorób niesie za sobą powikłania, powodując trudności w funkcjonowaniu.

  • Wadach postawy
  • Nieprawidłowym napięciu mięśniowym
  • Opóźnieniach w rozwoju
  • Przebytych urazach
  • Mózgowym porażeniu dziecięcym
  • Chorobach genetycznych

Na pierwszej wizycie konsultacyjnej fizjoterapeuta przeprowadza wywiad aby ustalić co jest przyczyną zgłoszenia i co najbardziej niepokoi rodziców w rozwoju ich dziecka.

Następnie dziecko zostaje zbadane z wykorzystaniem sprzętów diagnostycznych i testów funkcjonalnych, aby dokładnie określić co jest przyczyną trudności. Po analizie wyników rodzic zostaje poinformowany jaki jest plan dalszej fizjoterapii.

Jeżeli rodzic decyduje się na dalszą współpracę z gabinetem ustalany jest dogodny termin zajęć fizjoterapeutycznych na których dziecko wykonuje ćwiczenia pod okiem fizjoterapeuty oraz uczy się prawidłowych wzorów postawy.

Terapia Ręki

Terapia Ręki koncentruje się na poprawie sprawności manualnej oraz zdolności motorycznych, a także koordynacji obu rąk dziecka. Zajmuje się wszechstronnym rozwojem umiejętności takich jak chwytanie, manipulacja przedmiotami, koordynacja oko-ręka oraz precyzja ruchów palców. Do prawidłowej pracy dłoni potrzebujemy stabilnego tułowia, dlatego zajęcia często opierają się także na wzmacnianiu mięśni brzucha, grzbietu i obręczy barkowej.

Poprzez regularne ćwiczenia ruchowe, grafomotoryczne i zabawy paluszkowe, dążymy do poprawy koordynacji obu rąk oraz stabilizacji centralnej, co przekłada się na lepszą sprawność rąk i samodzielność dziecka.

Integracja Sensoryczna

Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory.
Jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych, dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.

Przed rozpoczęciem każdej terapii, wykwalifikowany terapeuta SI przeprowadza wywiad oraz diagnozę procesów przetwarzania sensorycznego.

Rodzic proszony jest o wypełnienie kwestionariusza, odpowiada na pytania wywiadu w którym pytany jest o rozwój dziecka, przebieg ciąży, funkcjonowanie w przedszkolu lub szkole oraz inne trudności z jakimi mierzy się dziecko.

Następnie terapeuta wykonuje z dzieckiem odpowiednio dobrane testy i próby, które pomogą określić jaka terapia jest dla dziecka odpowiednia.

Po przeprowadzonej diagnozie na indywidualnym spotkaniu rodzica i terapeuty zostają przedstawione i omówione wyniki diagnozy oraz ustalony dalszy plan terapii.

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna swoim zakresem obejmuje m. in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz stymulująco-usprawniające. Ich celem jest usprawnianie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej, tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka. Usprawnianie  funkcji psychomotorycznych dziecka, wyrównywaniu braków w wiadomościach i umiejętnościach pomaga zniwelować trudności dotyczące niepowodzeń szkolnych, a co za tym idzie zwiększyć poczucie wartości i wpłynąć na emocje dziecka.

Trening Umiejętności Społecznych

TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych, to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Wspierane są komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań), umiejętności prospołeczne (m.in. nawiązywanie kontaktu wzrokowego, tworzenie i utrzymywanie granic, pomaganie innym), radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. nauka asertywności, proszenie o pomoc) oraz takie sfery, jak emocje (rozpoznawania, nazywania stopniowanie) czy budowanie własnej tożsamości (m.in. odkrywanie swoich cech, mocnych i słabszych stron).

Bilateralna Integracja (BI)

Bilateralna integracja – to współpraca i koordynacja –  w czasie, kiedy jakiś określony ruch jest wykonywany przez jedną stronę ciała niezależnie od ruchów jego drugiej strony, oraz zdolność koordynacji obydwu części ciała podczas wykonywania wielu sekwencji  ruchów.

Czynnościami wymagającej takiej współpracy są np. cięcie nożyczkami, łapanie piłki, szycie, wiązanie butów,  itp.

  • Świadomość swojego ciała / gdzie się zaczynam, a gdzie kończę/ i schemat ciała, orientację w przestrzeni
  • Poprawia równowagę i kontrolę postawy
  • Wpływa na współpracę między półkulami
  • Poprawia współpracę części ciała w płaszczyznach góra/dół, lewo/prawo, przód / tył
  • Poprawia się pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu (motoryki dużej, małej i oralnej)
  • Automatyzację ruchów
  • Wielozadaniowość jest znacznie łatwiejsza

Jest doskonałym uzupełnieniem różnych terapii ruchowych np. Integracji sensorycznej, integracji odruchów, terapii pedagogicznej czy logopedycznej.

Neurorozwojowa terapia INPP – integracja odruchów (elementy metody)

Terapia odruchów metodą INPP to odpowiednio dobrane do indywidualnych potrzeb dziecka ćwiczenia fizyczne. To celowana w konkretne problemy dziecka aktywność ruchowa, która ma na celu normalizację nieprawidłowych odruchów oraz wsparcie harmonijnego rozwoju dziecka w różnych obszarach m.in. motoryki, napięcia mięśniowego, zmysłu równowagi, koordynacji ruchowej, jak również wrażliwości na dotyk.

Gabinet terapii dziecięcej 

Oferta

Adres

Poprzeczna 11 lok 9 10-283 Olsztyn

Email

reakcja.gabinet@gmail.com

Telefon

507 225 205